Palautukset ja reklamaatiot
Kuluttaja-asiakkaana sinulla on 14 päivän kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa ja palauttaa tilaus tai osa tilauksen tuotteista. Palautusoikeus on voimassa 14 päivää tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, emme hyväksy 14 päivän palautusajan jälkeen tulleita palautuksia.
Yritysasiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta tuotteiden lähettämisen jälkeen, ellei asiasta ole kirjallisesti toisin sovittu.
Peruutus ja palautusoikeus ei koske painatettavia ja räätälöitäviä tuotteita, sinetöityjä tuotteita tai hygieniatuotteita.
Pidätämme oikeuden hyväksyä tai olla hyväksymättä tuotteiden palautus mikäli palautettavat tuotteet eivät vastaa uutta alkuperäistä tuotetta.
Lue huolellisesti palautuksen ohjeet ja ehdot alta ennen palautuksen tekemistä.
Näin pakkaat palautettat tuotteet
1. Kaikki palautettavat tuotteet on palautettava uutta vastaavassa kunnossa alkuperäisissä pakkauksissaan. Jätä tuotteisiin alkuperäiset hinta- ja tuotelaput kiinni. Mikäli tuotteet eivät ole uutta vastaavassa kunnossa palautusta tehdessä pidätämme oikeuden olla korvaamatta palautettavaa tuotetta tai korvata vain osan tuotteen alkuperäisestä hinnasta
2. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti sekä lisää paketin sisään alkuperäinen pakkauslista. Jos pakkauslistaa ei ole saatavilla voit kirjoittaa lapun jossa lukee tilaajan nimi sekä tilausnumero.
Noutamaton tilaus ei ole palautus
Älä jätä tilaustasi noutamatta pakettiautomaatista tai noutopisteestä. Noutopisteet säilyttävät lähetystä pääsääntöisesti 7 vrk ajan, jonka jälkeen tilaus palautuu takaisin lähettäjälle noutamattomana.
Noutamatta jätetty tilaus ei ole tilauksen palautus vaan sopimusrikkomus ostajan osapuolelta. Peruutamme tilauksesi ja pidätämme sinulta käsittelykuluna 20 € (sis alv 24%) kun tilaus palautuu meille noutamattomana. Mikäli haluat tämän jälkeen saada tuotteet edelleen sinun pitää tehdä uusi tilaus verkkokaupan kautta.
Hyvitykset ja rahanpalautukset
Kaikki rahanpalautukset tehdään heti kun palautus saapunut meille ja se on tarkastettu ja käsitelty. Rahat palautetaan automaattisesti maksupalveluntarjoajamme toimesta sille maksuvälineelle millä olet maksanut alkuperäisen tilauksen. Älä lähetä meille tilinumeroita tai muita tietojasi. Saat meiltä viestin rahojen palautuksesta sähköpostiisi heti kun palautus on meidän toimesta käsitelty. Rahat palautuvat sinulle keskimäärin 1-2 arkipäivässä kun palautus on käsitelty.
Palautamme alkuperäiset toimituskulut kokonaisuudessaan mikäli palautit kaikki tilaamasi tuotteet. Mikäli jätit itsellesi tuotteita alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta.
Palautuksen hinta
Valitettavasti korkeiden logistiikkahintojen vuoksi emme voi tarjota tällä hetkellä ilmaista palautusta. Palautuslähetyksellä on kiinteä 10 euron palautuskulu. Pidätämme palautuskulun automaattisesti palautettavasta summasta.
Palautuskulu sisältää:
- Palautuslähetyksen hinnan Postin palautustunnustamme käyttäen.
- Palautuksen vastaanoton ja tarkistuksen
- Palautuksen hyllytyksen ja jatkokäsittelyn tai lähettämisen takaisin valmistajan varastolle.
- Rahojen palautuksen asiakkaalle kun palautus on käsitelty
Mikäli tilaus palautuu meille noutamattomana perimme noutamattamattomista tilauksista 20 € (sis. alv 24%) palautus ja käsittelykulun.
Tuotteen vaihtaminen
Emme tarjoa tällä hetkellä tuotevaihtoja erikseen. Mikäli haluat vaihtaa tuotetta toimi seuraavasti:
1. Tee palautettavista tuotteista normaali palautus.
2. Tee kokonaan uusi tilaus tuotteesta johon haluat vaihtaa sekä maksa se normaalisti.
Palautettavasta tuotteesta maksetaan sinulle hyvitys palautusehtojemme mukaisesti kun palautuksesi on saapunut meille ja tarkastettu.
Reklamaatiot
Oliko tuote rikki tai valmistusviallinen kun se saapui sinulle? Ota meihin yhteyttä 7 vrk sisällä siitä kun olet noutanut tuotteen. Lähetä ilmoitus reklamaatiosta täyttämällä alla oleva palatusilmoitus, valitse palautuksen syyksi reklamaatio sekä kuvaile viestissä minkälainen vika tuotteessa ilmeni.
Kun olet lähettänyt lomakkeen otamme sinuun yhteyttä pian sähköpostitse sekä pyydämme sinua vielä ottamaan pari kuvaa viallisesta tuotteesta.
Reklamaatioissa tuote ensisijaisesti korvataan uudella vastaavalla tuotteella.
Näin teet palautuksen
Lähetä meille palautusilmoitus osoitteeseen myynti@kastelu.fi
Kerro nimesi, tilausnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi millä olit tehnyt alkuperäisen tilauksen. Saat meiltä paluuviestinä sähköpostiisi Postin asiakaspalautustunnuksemme sekä ohjeet missä ja miten voit palautuslähetyksen postittaa.
HUOM kaikki palautukset tulee ilmoittaa lähettämällä sähköpostia meille yllä olevien ohjeiden mukaan. Otamme vastaan vain palautuksia jotka on tehty ohjeiden mukaan Postin palautustunnustamme käyttäen. Kaikki ohjeiden mukaan tehdyt palautukset palautuvat perille asti meille, emme nouda emmekä vastaa muilla tavoin palautetuista lähetyksistä. Emme vastaa kadonneista palautuslähetyksistä. Säilytä aina kuitti ja lähetystunnus kun olet postittanut palautuksen.